Google Tag Manager

Google Tag Manager

Med Google Tag Manager får du kontroll på sporinger og analyse av nettstedet. Synlighet har lang erfaring og hjelper deg på rett vei.

Google Tag Manager (GTM) er et gratis program som gjør det enklere å legge til script på nettsiden din. Du trenger script for å analysere hva kundene og brukerne dine gjør på nett. Synlighet jobber daglig med Google Tag Manager og webanalyse for våre kunder.

Kort om Google Tag Manager

Ønsker du å vite mer om hva kundene gjør på nettsiden din, som hvilke sider de besøker, hvilke produkter de ser på, hva de leser og hvor de velger å forlate nettstedet? Alt dette kan du finne ut ved script, eller sporingskoder. Det finnes mange script som lagrer data om ulike ting, og med Google Tag Manager kan du enkelt holde oversikten.

Når GTM er på plass, kan du enkelt legge inn remarketing-script, sporingskoder og lignende, uten å måtte vente på at webleverandøren har tid.

Google Tag Manager byr på MANGE fordeler, men dette er hovedessensen:

  • Med Google Tag Manager kan du raskt og enkelt legge til og oppdatere script og tagger på nettstedet ditt for å spore f.eks. salg i nettbutikken, henvendelser eller forlatt handlekurv.
  • Alt skjer fra brukergrensesnittet for Google Tag Manager, i stedet for å redigere i nettstedets kildekode.
  • Dette reduserer feil, eliminerer behovet for å engasjere en webleverandør, og gjør at du raskt kan ta i bruk script og tagger på nettstedet ditt. Da unngår du at du mister viktig kunnskap om dine potensielle kunder og brukere.

Før Google Tag Manager måtte du implementere tags og script direkte inn i nettstedets kildekode, og ofte måtte flere involveres i en omstendelig prosess før nye script var på plass og fungerte skikkelig. Nå kan enhver markedsansvarlig, som setter seg inn i GTM, gjøre dette på egen hånd.

Les mer om Google Analytics og webanalyse her!

Er du redd for å rote til nettstedet?

Du trenger ikke bekymre deg for det. GTM har en elegant versjonskontroll som gjør det enkelt å rulle tilbake til tidligere  versjoner. Da kan du enkelt gå tilbake dersom det skulle skje noe feil på siden etter at du har lagt inn scrpits i Google Tag Manager.

Synlighet sitt webanalyse-team arbeider med Google Tag Manager hver dag. De kan hjelpe deg i gang med GTM, eller stå for konfigureringen.

Ring oss på 04195 eller ta kontakt her!