Markedsstrategi

En god markedsstrategi setter en langsiktig retning for markedsplaner og kampanjeplaner, slik at alle tiltak bidrar til å nå vekstmål. Synlighet hjelper deg med strategiarbeidet.

Innhold i din markedsstrategi

Markedsstrategiens innhold bør forankres godt i bedriften din og bør blant annet ta for seg spørsmål som:

  • Hvilke ambisjoner har vi de neste 3-5 årene?
  • Hvilken posisjon har vi i dag i markedet?
  • Hvilke muligheter og utfordringer finnes i markedet i dag?
  • Hvordan ønsker vi at målgruppen oppfatter oss?
  • Hvilke brukeroppgaver løser vi for målgruppen vår?
  • Hvilke segmenter fokuserer vi på?
  • Hva er fordelene med våre tjenester og produkter?
  • Hva skal vi kommunisere og til hvem?


Les også: Slik lager du en digital strategi

Input og rammer for din strategiprosess

Selv om du bør "eie" markedsstrategien selv, kan det være nyttig å få noen rammer for prosessen. Synlighet har vært involvert i flere hundre strategiprosesser for bedrifter i mange bransjer og kan bidra med blant annet:

  • Kompetanse om ulike kanaler
  • Innsikt om målgruppen din
  • Kartlegge dagens digitale tilstedeværelse
  • Analysere konkurrenter
  • Kompetanse om din bransje digitalt
  • Forcaste utvikling og trender

Synlighet sine digitale strateger er spesialiserte på å utfordre og veilede markedsledende bedrifter innen mange bransjer.