Datadrevet markedsføring med Google Marketing Platform

Ønsker du å være gjennomsnittlig eller best? De raskeste er vinnerne i dagens marked. Da trenger du et marketing automation system som lar deg jobbe datadrevet på et strategisk nivå.

Om Google Marketing Platform

Google Marketing Platform samler verktøy for annonsering og analyse i ett, slik at det blir enklere for deg å planlegge, kjøpe, måle og optimalisere digitale medier og kundeopplevelser på ett sted.

Med Google Marketing Platform kan du:

  • Annonsere raskere og smartere.
  • Få mer kontroll over investeringene dine.
  • Forstå målgruppen din på et dypere nivå.
  • Dele innsikt med teamene dine.


Google Marketing Platform består av følgende komponenter:

  • DV360 – Display Video 360 – Google sin Demand Side Platform (DSP) – det er her annonsekjøp gjøres
  • CM – Campaign Manager – Hjertet i plattformen hvor data og annonsene ligger
  • SA360 – Search Ads 360 – Verktøy for å gjøre kampanjestyring på tvers av søkeplattformer med avanaserte budstrategier. SA360 åpner også for mulighet for å hente inn data fra sosiale kanaler for lik attribusjon på tvers av betalt søkekanaler og sosiale kanaler
  • Studio – Google sitt kreative studio – Verktøy hvor du kan lage dynamiske annonser.
  • Google Analytics 360 – Betalt versjon av Google Analytics 360 som henter inn data fra resten av Google Marketing Platform. Men også til BigQuery og Salesforce
  • Data Studio - Visualisering av data fra alle kilder i nærmest realtime


Synlighet har tilgang på hele produktsuiten til Google Marketing Platform. Hver av delene er enkeltstående og kan brukes ved behov. Det er allikevel summen av alle delene, og muligheten det gir som beskrevet over, som gjør Google Marketing Platform til et klart valg for oss.