Kurs i sosiale medier

Lær mer om hvordan du kan bruke Sosiale Medier som en del av mediemiksen. På kurset tar vi for oss faktorer for å lykkes, og hvordan du setter opp effektive kampanjer som støtter bedriftens mål i en kundereise.

Hvordan oppnå suksess i Sosiale Medier?

Sosiale medier spiller en viktig og påvirkende rolle i mediemiksen for både bedrifter, institusjoner og organisasjoner. På vårt kurs i sosiale medier deler vi det vi mener er de viktigste og mest avgjørende faktorene for å lykkes i sosiale kanaler. Vi går også gjennom hvordan du måler suksess underveis, og hvordan du ved å følge resultatene kan gjøre forbedringer (optimalisere) gjennom en kampanjeperiode.

Vi lærer deg metodene og hvilke aktiviteter som skaper resultater, og hvordan du bør produsere og presentere innhold. Du lærer også hvordan du setter opp kampanjer som jobber mot bedriftens mål, og du lærer hvordan du når ut til dine målgrupper. På kurset vil vi også gi deg noen av de små "triksene" som både gir en bedre og mer lønnsom effekt.

Hovedvekt i kurset vil være om Facebook, men vi er også innom Instagram, LinkedIn og Snapchat.

Hva lærer du på kurset?

På kurset i sosiale medier går vi blant annet gjennom:

  • Dagens status i sosiale medier
  • Grunnleggende strategier for kommunikasjon i sosiale kanaler
  • Hvordan lage effektive kampanjer
  • Hvordan måle effekt i sosiale medier
  • Tips og triks som tar dere et steg videre

Hvor holdes kurset?

  • Bergen: Synlighets lokaler i Møllendalsveien 1, Danmarksplass
  • Oslo: Synlighets lokaler i Pilestredet 17, Oslo Sentrum
  • Trondheim: Quality Augustin Hotell og Konferanse, Kongens gate 26, Trondheim.
  • Stavanger: Måltidets hus, Richard Johnsens gate 4, 4021 Stavanger, kurset arrangeres i samarbeid med Universitetet i Stavanger

Hvem passer kurset for:

Kurset er grunnleggende og passer for deg som kjenner til bruken av Facebook på grunnleggende nivå. Du har gjerne laget poster privat eller for din bedrift, og jobber med markedsføring og kommunikasjon i digitale kanaler.

Målet med kurset er at du etter endt kurs skal sette opp og drifte effektive kampanjer i Facebook, og ha en grunnleggende kjennskap til andre sosiale kanaler.

Etter kurset

Etter endt kurs får du utdelt et kursbevis som viser at du har fullført kurset og hva du har lært. Kurset vil bli fulgt opp med en 45 minutters hang-out hvor du kan stille spørsmål til kursholder ca en uke etter endt kurs.