Kurs i Google Tag Manager (GTM)

Google Tag Manager (GTM) gjør sporing og analyse av nettstedet ditt enklere. Våre sertifiserte analytikere lærer deg å bruke verktøyet effektivt. Meld deg på kurs i dag!

Google Tag Manager (GTM) gjør hverdagen for nettstedseiere og markedsførere enklere. Gjennom dette verktøyet kan du konfigurere analyseoppsettet på nettstedet ditt uten å endre nettstedskoden. Viktige endringer kan gjøres raskere og med mindre innsats enn tidligere.  GTM bør gå hånd i hånd med Google Analytics i alle sammenhenger. Kurset gir deg grunnleggende innsikt i bruken av Google Tag Manager, presentert av våre sertifiserte analytikere, og inngår som del 2 av todagerskurset «Smart Innsikt – hvordan bruke Google Analytics til forbedringer på nettstedet ditt».

Kursdatoer:

Kurset er en del av et todagers kurs. Maks 8 deltakere på hvert kurs. Kursene varer fra kl. 10:00 – 15:00.

Hva lærer du på kurset?

Kom i gang med Google Tag Manager

I løpet av kurset får du en introduksjon til Google Tag Manager og de mange mulighetene verktøyet representerer. Vi starter med det grunnleggende og i løpet av kurset har du lært alt du trenger å vite for å komme i gang med GTM.

Google Tag Manager gjør hverdagen enklere for deg og lar deg måle detaljer og hendelser på nettstedet som har betydning for din optimalisering. Det kan være fullføring av et skjema, trykk på en knapp, visning av en film eller andre aksjoner som du ønsker å måle.

Dette lærer du mer om:

  • Tag management systemer, hvilke fordeler de gir generelt og spesifikt relatert til Google’s Tag Manager.
  • Tags, triggere og variabler. Lær om disse konseptene inne i Google Tag Manager og hvordan de spiller sammen. Vi ser på hvordan man lager tags, triggere og variabler som er enkle å vedlikeholde.
  • Innebygde tags. Hvor enkelt Google Tag Manager kan kobles til Google AdWords, Google Analytics, Ecommerce tracking, mv..
  • Click og skjema triggere. Hvordan du bruker triggere til å spore handlinger på nettstedet som: Nedlasting av PDF’er, klikk på utgående lenker, klikk på e-post eller telefonnummer, skjemaforsendelse, mv.

Hva koster kurset?

Kurset inngår i et kurs over to dager og inkluderer kursmateriell og lunsj.

Kr.8.450.-  for første deltaker per bedrift
Kr. 7.950.- per følgende deltaker

Mva kommer i tillegg, påmeldingen er bindende og kurset faktureres ved påmelding.

Hvor holdes kurset?

Oslo: Pilestredet 17, 4. etg.
Bergen: Møllendalsveien 1, 4 etg., Danmarksplass (Obs! Vi har flyttet til nye lokaler i samme bygg som tidligere. Inngangen er på baksiden, midt på bygget, med en rød ramme rundt inngangsdøren).
Trondheim: Quality Augustin Hotell og Konferanse, Kongens gate 26,  Trondheim.

Krav / forkunnskaper- kurset passer for

Markedsførere, nettstedseiere, webmasters, webutviklere og andre som bruker Google Analytics som verktøy.

  • Grunnleggende brukererfaring med oppsett av Google Analytics
  • En fordel med kjennskap til kildekoder og nettsiders oppbygging
  • Du må ha med egen PC (husk strømkabel)

Etter kurset

Ved gjennomført kurs får du signert kursbevis som viser at du har fullført kurset og hva du har lært. Presentasjonen på kurset vil bli sendt ut i etterkant.

Kurset vil bli fulgt opp med en 45 minutters hang-out hvor du kan stille spørsmål til kursholder ca en uke etter at kurset er ferdig.

Bruk skjemaet på denne siden og meld deg på kurs i dag!

Foredragsholdere

Ingrid Nes

Ingrid arbeider med webanalyse og prosjektarbeid i Synlighet og avholder kurs i Google Analytics og Google Tag Manager. Ingrid er sertifisert som Google Analytics Qualified Individual.

Øystein Landrø Nilsen

Øystein L. Nilsen

Øystein er seniorkonsulent og har jobbet med performance marketing for Synlighet siden 2008. Han har jobbet med strategiske analyser for kunder som Norwegian, Storebrand og Chess. Øystein jobber fra Synlighets kontor i Trondheim.