Kurs i Google Tag Manager (GTM)

Google Tag Manager (GTM) gjør sporing og analyse av nettstedet ditt enklere. Våre sertifiserte analytikere lærer deg å bruke verktøyet effektivt. Meld deg på kurs i dag!

Google Tag Manager (GTM) gjør hverdagen for nettstedseiere og markedsførere enklere. Gjennom dette verktøyet kan du konfigurere analyseoppsettet på nettstedet ditt uten å endre nettstedskoden. Viktige endringer kan gjøres raskere og med mindre innsats enn tidligere.  GTM bør gå hånd i hånd med Google Analytics i alle sammenhenger. Kurset gir deg grunnleggende innsikt i bruken av Google Tag Manager, presentert av våre sertifiserte analytikere.

Kurset passer for: markedsførere, nettstedseiere, webmasters, webutviklere og andre som bruker Google Analytics som verktøy.

Kursdatoer:

Maks 10 deltakere på hvert kurs. Kursene varer fra kl. 10:00 – 15:00.

Pris på Tag Manager-kurs

Priser, inkl. kursmateriell, lunsj og frukt:
Kr. 3.595,- for første deltaker per bedrift
Kr. 3.150,- per følgende deltaker
Mva kommer i tillegg.

Påmeldingen er bindende.

Hvor holdes kurset?

Oslo: Pilestredet 17, 4. etg.
Bergen: Møllendalsveien 1a , 6 etg., Danmarksplass (Tidebygget)
Trondheim: Augustin Hotel ved Trondheim Torg. Kongens Gate 26

Kom igang med Google Tag Manager

I løpet av kurset får du en introduksjon til Google Tag Manager og de mange mulighetene verktøyet representerer. Vi starter med det grunnleggende og i løpet av kurset har du lært alt du trenger å vite for å komme i gang med GTM.

Google Tag Manager gjør hverdagen enklere for deg og lar deg måle detaljer og hendelser på nettstedet som har betydning for din optimalisering. Det kan være fullføring av et skjema, trykk på en knapp, visning av en film eller andre aksjoner som du ønsker å måle.

Dette lærer du mer om:

  • Tag management systemer, hvilke fordeler de gir generelt og spesifikt relatert til Google’s Tag Manager.
  • Tags, triggere og variabler. Lær om disse konseptene inne i Google Tag Manager og hvordan de spiller sammen. Vi ser på hvordan man lager tags, triggere og variabler som er enkle å vedlikeholde.
  • Innebygde tags. Hvor enkelt Google Tag Manager kan kobles til Google AdWords, Google Analytics, Ecommerce tracking, mv..
  • Click og skjema triggere. Hvordan du bruker triggere til å spore handlinger på nettstedet som: Nedlasting av PDF’er, klikk på utgående lenker, klikk på e-post eller telefonnummer, skjemaforsendelse, mv.

Krav / forkunnskaper

  • Grunnleggende brukererfaring med oppsett av Google Analytics
  • En fordel med kjennskap til kildekoder og nettsiders oppbygging
  • Du må ha med egen PC (husk strømkabel)

Ved gjennomført kurs får du signert kursbevis som viser at du har fullført kurset og hva du har lært. Presentasjonen på kurset vil bli sendt ut i etterkant.

Synlighet vil også i etterkant av kurset være tilgjengelig for spørsmål, og vi kan arrangere skreddersydde kurs og workshop for deg og din bedrift.

Bruk skjemaet på denne siden og meld deg på kurs i dag!