Google Data Studio, rapportering og visualisering av nøkkeltall

Lær deg verktøyet Google Data Studio, et verktøy som er utviklet for å gjøre rapportering, visualisering av nøkkeltall og utvikling i ulike kanaler enklere og mer oversiktlig! Vi går gjennom hvordan Google Data Studio kan forenkle jobben med rapportering, og ikke minst gi deg rapporter som ser visuelt bra ut. En godt oppsatt rapport i Google Data Studio gir deg en enkel og oversiktlig presentasjon over dine nøkkeltall, fortløpende! Mled deg på kurs i dag!

Kurs i Google Data Studio- verktøyet som hjelper deg med rapporteringen!

Jobber du med markedsføring i digitale kanaler eller har ansvar for bedriftens nettsted ? Får du spørsmål om nøkkeltall, utvikling og resultater med jevne mellomrom? Eller kanskje du kunne tenke deg en rask og enkel tilgang til data for å følge med på det som skjer på nettstedet ditt eller med markedsføringsaktivitetene dine på daglig basis?

Da er det nye rapporteringsverktøyet til Google, Google Data Studio, riktig verktøy for deg!

Kurset går over to dager, der vi den første dagen bruker tid på en mer avansert bruk  av Google Analytics, og på dag to ser vi på rapporteringsmulighetene med Google Data Studio. Her kan du lese mer om hele kurset, eller om kursinnhold for kurset i Google Analytics.

Kursdatoer:

MERK!  Kurset inngår som en del av grunnkurset i Google Analytics og rapportering. Kurset går over to etterfølgende dager  (første kursdag er angitt over) og varer fra kl. 10:00 – 15:00 hver dag. Maks 8 deltakere på hvert kurs.

Hva lærer du på kurset? 

  • Hva er Google Data Studio?
    Du vil få en introduksjon til verktøyet og hvilke bruksområder det har.
  • Hva skal være med i rapporten din?
    Vi snakker om  hva du bør tenke på når du skal sette opp en rapport fra bunnen av, hvilke faktorer du bør vurdere, og hvilken data det er viktig å få med.
  • Praktisk oppsett av en rapport i Google Data Studio
    Vi bygger en rapport fra bunnen basert på data fra Google Analytics. Du vil lære hvordan du henter inn data fra Google Analytics, og hvordan du bruker disse dataene til å lage gode rapporter.

Hva koster kurset?

Pris for to dager, inklusive kursmateriell og lunsj:

  • Kr.7.990.- for første deltaker per bedrift
  • Kr.7.490.- per følgende deltaker

Mva kommer i tillegg, påmelding er bindende og kurset faktureres ved påmelding.

Hvor holdes kurset:

Bergen: Synlighets lokaler i Møllendalsveien 1, 4. etg, Danmarksplass (Obs! Ny adresse fra 1.1.2018, i nabobygget til tidligere lokaler).
Oslo: Synlighets lokaler i Pilestredet 17, 4. etg., Oslo.
Trondheim: Quality Augustin Hotell og Konferanse, Kongens gate 26,  Trondheim.
Haugesund: Scandic Maritim Hotell, Åsbygata 3, Haugesund
Ålesund: Scandic Ålesund, Molovegen 6, Ålesund

Krav/forkunnskap – kurset passer for:

Dette er et grunnleggende kurs over to dager som ikke krever spesiell forkunnskap, men det er en fordel om du allerede har vært inne i en Google Analyticskonto og er litt kjent. Grunnkurset i Google Analytics og Google Data Studio passer for deg som er ny i jobben, eller som har liten erfaring med webanalyse. Du må ha med egen pc (husk strømkabel) og innlogging til egen analyticskonto. 

Mål med kurset

Etter å ha deltatt på dette kurset vil du ha kunnskap om hvilke muligheter som finnes i Google Data Studio, og kunne sette opp  enkle rapporter basert på data fra Google Analytics.

Før kurset

Før du kommer på kurs er det viktig at du har tilgang til en egen Google Analytics-konto. Gjør deg gjerne opp noen tanker om hva du ønsker å kunne vise i en rapport. Dette vil  være et tema vi diskuterer på kursdagen.

Etter kurset

Ved gjennomført kurs får du signert kursbevis som viser at du har fullført kurset og hva du har lært. Presentasjonen fra kurset sendes til deltakerne i etterkant. Synlighet vil være tilgjengelig for spørsmål etter kurset, og vi kan arrangere skreddersydde kurs og workshop for deg og din bedrift. 

Kurset vil bli fulgt opp med en 45 minutters hang-out ca en uke etter endt kurs der du kan stille spørsmål til kursholder.

Kursholder

Kurset vil bli holdt av en av våre erfarne eksperter på webanalyse som til dagen jobber i verktøyene for våre kunder. 

 

Bruk skjemaet på denne siden og meld deg på kurs i dag!