Google Analytics kurs

Vi lærer deg å bruke analyseprogrammet Google Analytics, slik at du får mer ut av tallene. Det er nøkkelen til suksess med digital markedsføring.

Vil du få mest mulig ut av nettstedet ditt og kjenne til effekten av dine ulike markedsføringstiltak? -Da trenger du et godt analyseverktøy. Synlighet anbefaler å bruke Google Analytics. På dette kurset i Google Analytics lærer du grunnleggende bruk av Google’s kraftige analyseverktøy.

 

Kurset passer for: Bedriftsledere, markedsførere, webredaktører og andre som har bruk for å lese data. Kan du mye om webanalyse og Google Analytics? Da anbefaler vi vårt Google Analytics videregående kurs.

Kursdatoer:

Maks 15 deltakere på hvert kurs. Kursene varer fra kl. 10:00 – 15:00.

Pris og kurssted

Priser, inkl. kursmateriell, lunsj og frukt:
Kr. 3.595,- for første deltaker per bedrift
Kr. 3.150,- per følgende deltaker
Mva kommer i tillegg.

Påmeldingen er bindende.

Kurssted for kurs i Google Analytics:
Bergen: Møllendalsveien 1a , 6 etg., Danmarksplass (Tidebygget)
Oslo: Pilestredet 17, 4. etg., Oslo.
Trondheim: Nordregt. 5, Trondheim.
Haugesund: Scandic Maritim Hotell, Åsbygata 3, Haugesund                                                                                                                                                                                                                                                    Ålesund: Kølbua, Devoldfabrikken, Geilneset 16, Langevåg

 

Påmelding

Bruk skjemaet på denne siden.

Hva lærer du på kurset?

Del 1: Grunnleggende innføring i webanalyse

Forståelse for hvordan analyseverktøyet fungerer og hva de ulike begrepene betyr, er helt sentralt for å få utbytte av webanalyse.

Del 1 av Analytics-kurset skal sørge for at du forstår:

  • Hva webanalyse er
  • De viktigste begrepene innen webanalyse
  • Hvordan et webanalyseverktøy registrerer og lagrer data

Del 2: Rapport > Analyse > Handling > Resultat

I andre del av kurset er det tid for å bli bedre kjent med verktøyet Google Analytics. Du vil få en innføring i de grunnleggende funksjonene og rapportene i Google Analytics. Denne delen av kurset er mer praktisk. Du får anledning til å navigere i verktøyet sammen med kursleder og stille spørsmål om din konto.

Som kursdeltager vil du bli bedre kjent med de tre grunnpilarene i webanalyse:

  • Trafikk
  • Adferd
  • Konverteringer

I tillegg til å hente ut standardiserte rapporter, vil vi forklare hvordan du kan få mer ut av dataene ved å bruke funksjoner som søk, sammenligning og tilpassing.

Våre kursholdere

Våre kursholdere arbeider til daglig med analyse for flere av Norges ledende virksomheter.

Ingrid Nes, rådgiver webanalyse:
Ingrid arbeider med webanalyse og prosjektarbeid i Synlighet og avholder kurs i Google Analytics. Ingrid er sertifisert som Google Analytics Qualified Individual.

Etter kurset

Ved gjennomført kurs får du signert kursbevis som viser at du har fullført kurset og hva du har lært. Presentasjonen fra kurset sendes til deltakerne i etterkant.

Synlighet vil være tilgjengelig for spørsmål etter kurset, og vi kan arrangere skreddersydde kurs og workshop for deg og din bedrift.

Bruk skjemaet på denne siden og meld deg på kurs i dag!