Google Analytics kurs

Vi lærer deg å bruke analyseprogrammet Google Analytics, slik at du får mer ut av tallene. Det er nøkkelen til suksess med digital markedsføring.

Grunnkurs i Google Analytics

Vil du få mest mulig ut av nettstedet ditt og lære mer om hvordan du ser effekten av dine ulike markedsføringstiltak? -Da trenger du et godt analyseverktøy og en god forståelse for hvordan verktøyet fungerer!

Synlighet anbefaler Googles kraftige analyseverktøy Google Analytics, og på dette kurset gir vi deg en grunnleggende innføring i verktøyet.

Kurset går over to dager, der første dagen er viet Google Analytics, og på dag to bruker vi tiden på rapporteringsmulighetene med Google Data Studio. Her kan du lese mer om hele kurset, eller om kursinnhold for dag to.

Kursdatoer:

MERK!  Kurset inngår som en del av grunnkurset i Google Analytics og rapportering. Kurset går over to etterfølgende dager  (første kursdag er angitt over) og varer fra kl. 10:00 – 15:00 hver dag. Maks 8 deltakere på hvert kurs.

Hva lærer du på kurset?

Del 1: Grunnleggende innføring i webanalyse

Forståelse for hvordan analyseverktøyet fungerer og hva de ulike begrepene betyr, er helt sentralt for å få utbytte av webanalyse. I den første delen av Google Analyticskurset går vi gjennom: 

  • Hva webanalyse er
  • De viktigste begrepene innen webanalyse
  • Hvordan et webanalyseverktøy registrerer og lagrer data

Del 2: Rapport > Analyse > Handling > Resultat

I andre del av kurset er det tid for å bli bedre kjent med verktøyet Google Analytics. Du vil få en innføring i de grunnleggende funksjonene og rapportene i Google Analytics. Denne delen av kurset er mer praktisk. Du får anledning til å navigere i verktøyet sammen med kursleder og stille spørsmål om din konto. Som kursdeltaker vil du bli bedre kjent med de tre grunnpilarene i webanalyse:

  • Trafikk
  • Adferd
  • Konverteringer

I tillegg til å hente ut standardiserte rapporter, vil vi forklare hvordan du kan få mer ut av dataene ved å bruke funksjoner som søk, sammenligning og tilpassing.

Hva koster kurset?

Kurset er  en del av et todagers kurs og inkluderer kursmateriell og lunsj.

Kr. 7.990.- for første deltaker per bedrift
Kr. 7.490.-  per følgende deltaker

MVA kommer i tillegg, påmeldingen er bindende og fakturering skjer ved påmelding.

Hvor holdes kurset? 

Bergen: Synlighets lokaler i Møllendalsveien 1, 4. etg, Danmarksplass  (Obs! Ny adresse fra 1.1.2018, i nabobygget til tidligere lokaler).
Oslo: Synlighets lokaler i Pilestredet 17, 4. etg., Oslo.
Trondheim: Quality Augustin Hotell og Konferanse, Kongens gate 26,  Trondheim.
Haugesund: Scandic Maritim Hotell, Åsbygata 3, Haugesund
Ålesund: Scandic Ålesund, Molovegen 6, Ålesund

Krav/forkunnskap – kurset passer for

Dette er et grunnleggende kurs over to dager som ikke krever spesiell forkunnskap, men det er en fordel om du har vært inne i en Google Analyticskonto og er litt kjent i forkant av kurset. Kurset passer for deg som er ny i jobben eller som har liten erfaring med å innhente, analysere og rapportere data fra analyseverktøy. Du må ha med egen pc (husk strømkabel) og innlogging til egen analyticskonto.

Mål med kurset:

Målet med kurset er at du etter endt kurs skal kunne forstå, hente ut og rapportere viktige nøkkeltall for din organisasjon.

Etter kurset

Ved gjennomført kurs får du signert kursbevis som viser at du har fullført kurset og hva du har lært. Presentasjonen fra kurset sendes til deltakerne i etterkant. Synlighet vil være tilgjengelig for spørsmål etter kurset, og vi kan arrangere skreddersydde kurs og workshop for deg og din bedrift. 

Kurset vil bli fulgt opp med en 45 minutters hang-out ca en uke etter endt kurs der du kan stille spørsmål til kursholder.

Kursholder

Kurset vil bli holdt av en av våre erfarne eksperter på webanalyse som til dagen jobber i verktøyene for våre kunder. 

Bruk skjemaet på denne siden og meld deg på kurs i dag!

Foredragsholdere

Ingrid Nes

Ingrid Nes er faglig leder for webanalyse og jobber i tillegg med prosjektarbeid i Synlighet. Hun avholder også kurs i Google Analytics. Ingrid er sertifisiert som Google Analytics Qualified Individual. Ingrid jobber fra Synlighets kontor i Bergen.

Patricia Alvarez Rønneseth

Patricia Alvarez Rønneseth arbeider med webanalyse og prosjektarbeid i Synlighet og avholder kurs i Google Analytics. Patricia jobber fra Synlighets kontor i Bergen.

Øystein Landrø Nilsen

Øystein Landrø Nilsen

Øystein Landrø Nilsen er seniorkonsulent og har jobbet med performance marketing for Synlighet siden 2008. Han har jobbet med strategiske analyser for kunder som Norwegian, Storebrand og Chess. Øystein jobber fra Synlighets kontor i Trondheim.

Victoria Holme

Victoria Holme er rådgiver innen webanalyse og CRO. Hun arbeider med webanalyse, konverteringsoptimalisering og holder kurs i Google Analytics. Victoria har sertifisering i Google Analytics Individual Qualification. Hun jobber fra Synlighets kontor i Bergen