Google Analytics, videregående kurs

Kan du mye om Google Analytics, men ønsker dypere innsikt om hvordan du skal analysere, behandle og tolke data? Meld deg på videregående kurs i dag!

Er du godt kjent med Google Analytics, og ønsker å lære mer om hvordan du kan bruke Google Analytics til å forbedre nettstedet ditt?

På dette kurset lærer du mer om hvordan  sporingsmuligheter, datakvalitet og filtreringsmuligheter kan gi deg nødvendig innsikt for å forbedre nettsted og digitale markedsaktiviteter. 

Dette kurset er første dag i en kurspakke over to dager. Dag to bruker vi på hvordan du kan forenkle jobben med sporingsoppsett ved hjelp av Google Tag Manager. Her kan du lese mer om del to av kurset!

Kursdatoer:

Maks 10 deltakere på hvert kurs. Kursene varer fra kl. 10:00 – 15:00.

Hva lærer du på kurset?

Dette er den første delen av kurset «Smart innsikt, hvordan bruke Google Analytics til å forbedre nettstedet ditt». I løpet av dagen vil du bli bedre kjent med analysemulighetene i Google Analytics, vi kommer blant annet inn på:  

  • Hvordan kombinere data fra flere Google verktøy
  • Hvordan sette opp sporing av demografiske og geografiske signaler fra Google
  • Segmentering av data 
  • Filtrering av datakilder
  • Ekskludering 
  • Rengjøring av datagrunnlag
  • Mål – og traktsporing for registreringsprosess
  • Sporing av hendelser, følge brukerne
  • Forstå samspillet mellom ulike kanaler
  • Hvordan sette gode og riktige mål, og bruk av mål og KPI’er  inn i en analyse
  • Bygging av tilpassede rapporter i Google Analytics for å gjøre dybdeanalyser

Vi vil også se på funksjoner i standardrapportene, og hvordan stille riktig spørsmål for å finne verdifull innsikt.

Hva koster kurset?

Prisen gjelder for to kursdager og inkluderer kursmateriell og lunsj.
Kr. 8.450.- for første deltaker per bedrift
Kr. 7.950.-  per følgende deltaker

MVA kommer i tillegg, påmeldingen er bindende og fakturering skjer ved påmelding.

Hvor holdes kurset?

Bergen: Synlighets lokaler i Møllendalsveien 1, 4. etg,  Danmarksplass. (Obs! 1.1.2018 flyttet vi til nye lokaler i nabobygget).
Oslo:  Synlighets lokaler i Pilestredet 17, 4. etg., Oslo.
Trondheim: Quality Augustin Hotell og Konferanse, Kongens gate 26,  Trondheim.

Krav/forkunnskap – hvem passer kurset for?

Dette er et kurs for viderekommende. Kurset forutsetter at du allerede kjenner til Google Analytics og de grunnleggende funksjonene, begrepene og rapporteringsmulighetene.

Du må ha med egen PC (husk strømkabel) samt tilgang til egen Google Analyticskonto, 

Etter kurset

Ved gjennomført kurs får du et kursbevis som viser at du har fullført kurset og hva du har lært. Presentasjonen som benyttes sendes til deltakerne etter kurset.

Kurset vil bli fulgt opp med en 45 minutters hang-out hvor du kan stille spørsmål til kursholder ca en uke etter endt kurs. 

Våre kursholdere

Våre kursholdere arbeider til daglig med analyse og utvikling for flere av Norges ledende virksomheter.

Bruk skjemaet på denne siden og meld deg på kurs i dag!

 

Foredragsholdere

Ingrid Nes

Ingrid arbeider med webanalyse og prosjektarbeid i Synlighet og avholder kurs i Google Analytics. Ingrid er sertifisert som Google Analytics Qualified Individual.

Øystein Landrø Nilsen

Øystein L. Nilsen

Øystein er seniorkonsulent og har jobbet med performance marketing for Synlighet siden 2008. Han har jobbet med strategiske analyser for kunder som Norwegian, Storebrand og Chess. Øystein jobber fra Synlighets kontor i Trondheim.