Google Analytics, videregående kurs

Kan du mye om Google Analytics, men ønsker dypere innsikt om hvordan du skal analysere, behandle og tolke data? Meld deg på videregående kurs i dag!

Har du jobbet en stund med Google Analytics eller har du allerede gjennomført vårt grunnleggende kurs i Google Analytics? Da er dette kurset for deg! Kurset gjennomføres som en workshop hvor du får jobbe med å løse dine egne utfordringer under veiledning av erfarne spesialister.

Kursdatoer:

Maks 10 deltakere på hvert kurs. Kursene varer fra kl. 10:00 – 15:00.

Pris og kurssted

Priser, inkl. kursmateriell, lunsj og frukt:
Kr. 5.250,- for første deltaker per bedrift
Kr. 4.750,- per følgende deltaker

Påmeldingen er bindende, fakturering skjer ved påmelding.

Kurssted for videregående kurs i Google Analytics:
Bergen: Synlighets lokaler i Møllendalsveien 1, 4. etg  Danmarksplass. (Obs! Vi har flyttet til nye lokaler i samme bygg som tidligere. Inngang på baksiden, midt på bygget, med rød ramme rundt inngangsdør).
Oslo:  Synlighets lokaler i Pilestredet 17, 4. etg., Oslo.
Trondheim: Quality Augustin Hotell og Konferanse, Kongens gate 26,  Trondheim.

Del 1: Analyse i dybden

Denne delen skal sørge for at du:

  • Kjenner til alle funksjoner i Google Analytics som kan benyttes til analyse, og behersker de fleste
  • Kommer til bunns i problemstillinger som du har jobbet med tidligere
  • Får erfaring med hvordan analyse kan gi innsikt som danner grunnlag for beslutninger
  • Dine forberedelser: Tenk gjennom, og skriv ned, 2-5 konkrete problemstillinger/utfordringer som du ønsker å finne løsninger på gjennom analyse. Kursleder vil be om å få disse tilsendt noen dager før kurset gjennomføres.

Del 2: Rapportering

Det er avgjørende at rapportene synliggjør meningsfylte sammenhenger, samtidig som de er forståelige og anvendelige for dem som skal lese dem. Først da får analysen påvirkning på fremtidige tiltak og strategier.

Vi vil gå gjennom de ulike funksjonene Google Analytics har for tilpasning og distribusjon av rapporter. Hovedfokus vil ligge på å bygge Dashboards («Oversikter»), og du vil bruke det meste av tiden på å bygge dine egne dashboards.

Din forberedelse: Tenk gjennom og skriv ned noen stikkord om 1-3 konkrete rapporter du har behov for å lage. Det er viktig å få med hvem som skal motta rapportene og hvordan de skal brukes av mottaker. Kursleder vil be om å få dette tilsendt noen dager før kurset.

Bruk skjemaet på denne siden for påmelding.

Våre kursholdere

Våre kursholdere arbeider til daglig med analyse og utvikling for flere av Norges ledende virksomheter.

Etter kurset

Ved gjennomført kurs får du signert kursbevis som viser at du har fullført kurset og hva du har lært. Presentasjonen som benyttes sendes til deltakerne etter kurset.

Synlighet vil også i etterkant av kurset være tilgjengelig for spørsmål, og vi kan arrangere skreddersydde kurs og workshop for deg og din bedrift.

Bruk skjemaet på denne siden og meld deg på kurs i dag!

 

Foredragsholdere

Ingrid Nes

Ingrid arbeider med webanalyse og prosjektarbeid i Synlighet og avholder kurs i Google Analytics. Ingrid er sertifisert som Google Analytics Qualified Individual.

Øystein Landrø Nilsen

Øystein L. Nilsen

Øystein er seniorkonsulent og har jobbet med performance marketing for Synlighet siden 2008. Han er faglig leder i Synlighet for annonsering og har jobbet med strategiske analyser for kunder som Norwegian, Storebrand og Chess. Øystein jobber fra Synlighets kontor i Trondheim.