Google Ads kurs

Lær om annonseringsmulighetene i Googles søkeresultat! Vi lærer deg oppsett og god kontostruktur, hvordan du skriver gode annonser og metoder for optimalisering av resultatene dine. Kurset inneholder praktiske oppgaver slik at du lærer å arbeide effektivt med Google Ads.

image description

 

På kurset lærer du grunnleggende oppsett av Google Ads (annonsering i Google’s søkeresultat, tidligere AdWords), og hvordan du gjennom god struktur får bedre effekt med mer relevant trafikk til nettstedet ditt. Du lærer også hvordan du unngår de vanligste feilene som fører til unødvendig høye klikk-kostnader.

Kurset i Google Ads passer for alle som ønsker å lære mer om Google Ads, den mest effektive annonseringsformen på nett. Kurset i Google Ads gir deg bedre oversikt over muligheter og beste praksis, som er nyttig enten du drifter din egen kampanje eller kjøper inn tjenesten fra byrå.

Hva lærer du på kurset i Google Ads?

  • Vi starter med det grunnleggende og gir deg en solid innføring i hvordan Google Ads er bygget opp og hvordan det fungerer.
  • Kort gjennomgang av ulike annonseformat/muligheter hos Google
  • Du lærer hvordan du setter opp en konto, hvorfor god struktur er viktig og hvordan du gjør det.
    • Kontostruktur, kampanjer og annonsegrupper
    • Målrettingsmuligheter
    • Qualityscore
    • Budstrategier
    • Annonseutvidelser
  • Vi lærer deg å skrive gode annonser og hvordan du tester flere annonser for å optimalisere resultatene dine.
  • Kurset inneholder praktiske oppgaver slik at du lærer å arbeide effektivt med Google Ads.
  • Du vil også lære hvordan du analyserer og rapporterer resultatene.
  • Du får vite om de nyeste verktøy og oppdateringer fra Google og lærer å ta dem i bruk selv.

Kursdatoer:

Maks 10 deltakere på hvert kurs. Kursene varer fra kl. 09:00 – 15:00

Hva koster kurset?

Prisen inkluderer kursmateriell og lunsj.

Kr. 3.950,- for første deltaker per bedrift
Kr. 3.450,- per følgende deltaker

Mva kommer i tillegg, påmeldingen er bindende og kurset faktureres ved påmelding.

Hvor holdes kurset:

Oslo: Synlighets lokaler i Pilestredet 17, 4. etg.
Bergen: Synlighets lokaler i Møllendalsveien 1, 4 etg., Danmarksplass. (Obs! Ny adresse fra 1.1.2018, i nabobygget til tidligere lokaler).
Trondheim: Quality Augustin Hotell og Konferanse, Kongens gate 26,  Trondheim.
Haugesund:  Scandic Maritim Hotell, Åsbygata 3, Haugesund
Ålesund: Hotel Brosundet, Apotekergata 1-5, Ålesund Sentrum

Krav / forkunnskaper- kurset passer for

Det er ingen krav til forkunnskaper, men du bør ha vært inne i en Adskonto i forkant og gjort deg litt kjent med verktøyet. Kurset passer for deg som jobber i en konto og ønsker å lære mer, eller for deg som kjøper tjenester gjennom byrå og ønsker en bedre oversikt. Du må ha med egen PC (husk strømkabel), og du må ha tilgang til en Ads-konto eller en ledig bruker for å opprette en.

Mål med kurset

Etter endt grunnkurs i Google Ads skal du kunne sette opp strukturerte og effektive kampanjer i Google’s søkeresultat, og du skal vite mer om alle mulighetene du har som annonsør hos Google.

Etter kurset

Ved gjennomført kurs  i får du et signert kursbevis som viser at du har fullført kurset og hva du har lært. Presentasjonen fra kurset sendes til deltakerne i etterkant. Synlighet vil være tilgjengelig for spørsmål etter kurset, og vi kan arrangere skreddersydde kurs og workshop for deg og din bedrift. 

Kurset vil bli fulgt opp med en 45 minutters hang-out ca en uke etter endt kurs der du kan stille spørsmål til kursholder.

Kursholder

Kurset vil bli holdt av en av våre erfarne eksperter i Google Ads som daglig jobber i verktøyet for våre kunder. 

 Bruk skjemaet på denne siden og meld deg på kurs i dag!

Foredragsholdere

Trond Nørbech

Trond er seniorkonsulent med over 10 års erfaring. Han har jobbet med Google-annonsering siden 2011, og har erfaring fra de fleste bransjer. I det daglige jobber han med performance marketing i alle kanaler. Trond jobber fra Synlighets kontor i Oslo.

Stine Marie Tangenes

Stine Marie har bachelorgrad i både sosialantropologi og internasjonal markedsføring. Hun jobber til daglig med digital strategi og performance marketing for sine kunder innen mange ulike bransjer, deriblant bank, reiseliv og mote. Stine Marie jobber fra Synlighets kontor i Bergen. 

Øystein Landrø Nilsen

Øystein L. Nilsen

Øystein er seniorkonsulent og har jobbet med performance marketing for Synlighet siden 2008. Han har jobbet med strategiske analyser for kunder som Norwegian, Storebrand og Chess. Øystein jobber fra Synlighets kontor i Trondheim.