Effektive nettsider – kurs i konverteringsoptimalisering

Konverteringsoptimalisering (CRO) handler om å jobbe strategisk for å øke andelen av brukere på nettstedet ditt som gjør det du ønsker at de skal gjøre. Den ønskede handlingen er en konvertering, og kan for eksempel være et salg i en nettbutikk, et innsendt kontaktskjema hos en eiendomsmegler, eller en påbegynt demo-periode hos en softwareleverandør. Ønsker du å lære mer om hvordan du optimaliserer nettstedet ditt for konverteringer? Meld deg på kurs i dag!

Hva kjennetegner et effektivt nettsted, og hvordan bør du jobbe for at nettstedet ditt blir mer effektivt enn det er i dag?

På kurset «effektive nettsider» lærer du mer om hvordan Synlighet jobber for å øke nettstedets evne til å skape resultater. Fagområdet omtales som CRO- eller konverteringsoptimalisering, og på kurset lærer du teknikker for analyse, hypoteser, testing og optimalisering.  Lær fra våre dyktige medarbeidere som jobber med dette til daglig.

Kurset er praktisk rettet med oppgaver underveis, og du får med deg tips og triks som du enkelt kan iverksette etter avsluttet kurs.

På kurset i konverteringsoptimalisering lærer du mer om:

  • Nettstedets rolle gjennom kundereisen
  • Hvilke konkrete og målbare resultater nettstedet skal bidra med
  • Hvordan strukturere arbeidet med CRO
  • Optimalisering av landingssider med LIFT-modellen
  • Analyse av brukeradferd og forbedringsmuligheter
  • Fra innsikt til «action»
  • Hvordan innholdet påvirker nettstedets trafikk og evne til å konvertere

På kurset i konverteringsoptimalisering deler vi kunnskap og erfaring fra vårt arbeid med analyser, heatmaps, a/b-testing og optimalisering av nettsider.

Kursdatoer:

Maks 12 deltakere pr kurs. Kurset varer fra kl.10:00 – 15:00.

Hva koster kurset?

Priser er inkludert kursmateriell og lunsj.

Kr. 3.950,- for første deltaker per bedrift
Kr. 3.450,- per følgende deltaker

Mva kommer i tillegg, påmeldingen er bindende og kurset faktureres ved påmelding.

Hvor holdes kurset?

Oslo: Synlighets lokaler i Pilestredet 17, 4. etg.
Bergen: Synlighets lokaler i Møllendalsveien 1, 4 etg., Danmarksplass.
Trondheim: Quality Augustin Hotell og Konferanse, Kongensgate 26, Trondheim

Krav/forkunnskap – hvem passer kurset for?

Kurset passer for deg som jobber med å optimalisere resultatene fra nettstedet, og er midt i blinken for webredaktører, innholdsansvarlige, markedsansvarlige eller deg med ansvar for at nettstedet skal bli mer effektivt. Husk å ha med egen PC og strømkabel.

Mål med kurset

Målet med kurset i konverteringsoptimalisering er å lære mer om arbeidsteknikker og smarte verktøy, samt opparbeide nok kunnskap til at du selv kan starte med egne nettsider for å få flere kunder og mer butikk fra nettstedet ditt.

Etter kurset

Ved gjennomført kurs får du signert kursbevis som viser at du har fullført kurset og hva du har lært.

Kurset vil bli fulgt opp med en 45 minutters hang-out hvor du kan stille spørsmål til kursholder ca en uke etter endt kurs.

Kursholder

Kurset i digital markedsføring våre erfarne rådgivere som til dagen jobber med rådgivning og kampanjeplanlegging for våre kunder.

 

 Bruk skjemaet på denne siden og meld deg på kurs i dag!

 

 

Foredragsholdere

Lars Johanson

Lars er kommersiell direktør i Synlighet og byråleder for Oslo-kontoret. Erfaring med digital markedsføring siden 2001. Han har hjulpet en rekke kunder å tjene penger på nettsatsningen. Har sin styrke innen strategier. Kurs og foredragsholder for Synlighet innen «Digital strategi», «Content marketing», «Effektive nyhetsbrev og nettsider», «Skrivekurs for web», «Søkemotoroptimalisering» med mer.