KUNDECASE Proff Forvalt

800 flere henvendelser per måned!

I samarbeid med Synlighet økte Proff Forvalt resultatene fra alle digitale kanaler. Antall leads fra Google AdWords annonsering økte alene med mer enn 330%.

Med nytt nettsted, bedre innhold, søkemotoroptimalisering og beste praksis Google AdWords annonsering fra Synlighet, økte Proff Forvalt sitt helhetlige inntrykk i digitale kanaler kraftig gjennom samarbeidet med Synlighet.

MÅL

Flest mulig leads og en kortere salgstrakt.

STRATEGI

Proff Forvalt ønsket bedre effekt fra nettsatsingen, der nettstedet gjennom god brukeropplevelse og konvertering skulle levere flere henvendelser. Den nye nettsiden til Proff Forvalt ble optimalisert for organisk trafikk fra søkemotor (søkemotoroptimalisering) og med landingssider for Google AdWords annonsering. Med mer effektive landingssider kunne budsjettene økes.

Etter en grundig søkeordsanalyse ble ble det fokusert på søkeord med høyest konverteringspotensiale. Nettsiden ble mobiltilpasset og call-to- actions ble flyttet for å forbedre konverteringsraten enda mer. Den nye nettsiden ga brukeren akkurat den informasjonen hun ønsket, samtidig som den oppfordret til videre handling, uten at innholdet ble for overveldende.

Å øke brukerens trygghet til produktet var potensielt den største utfordringen. Det ble blant annet løst ved å ta inn flere kundereferanser og uttalelser, samt ved å fremheve at prøveversjonen ikke medførte noen forpliktelser fra brukerens side. Basert på kunnskap om kundens kjøpsprosess, sørget vi også for å besvare spørsmål som vi typisk visste at brukeren stilte seg ved terskelen til å bestille prøveversjon.

Kostnad ved gratis verdivurdering ned 68%
40%
Økt konverteringsrate
161% økt trafikk fra søkemotoroptimalisering for Proff Forvalt
161%
Vekst i organisk trafikk
336% flere konverteringer fra Google AdWords for Proff Forvalt
330%
Flere henvendelser fra Google AdWords
"Synlighet har bistått med å bygge en "leadsmotor" som slår rett inn på salgsresultatene våre. Vi investerte mer tid og penger i nytt nettsted, innhold, søkemotoroptimalisering og Google AdWords arbeid. Det var virkelig en verdivull investering for oss." Allan Ingwersen, produktsansvarlig, Proff Forvalt

Vi presenterer gjerne våre referanser i et møte

La oss komme i gang!