KUNDECASE Floyd by Smith

Oppnådde 132% vekst på nett i løpet av ett år

Floyd.no er Norges største forhandler av motemerket Floyd by Smith og tilbyr i tillegg et stort utvalg andre merkevarer fra fysisk butikk og netthandel.

Mål

Dobling av nettsalg på ett år

Strategi

Etter at Floyd by SMITH hadde benyttet andre byråer til søkemotormarkedsføring, ble det inngått samarbeid mellom Synlighet og Floyd by SMITH høsten 2014. Caset ble også presentert på den store E-handels konferansen Bring LOAD i september 2015.

Floyd har dyktige medarbeidere som arbeider med nettsalget. Ved innledningen av samarbeidet mellom Synlighet og Floyd ble det etablert et konsulentteam med sammensatt kompetanse fra Synlighet.  Synlighet startet med en omfattende søkeordsanalyse og gjennomførte så en fullstendig restrukturering av Google AdWords annonsering, inkl. Google Shopping.  Landingssidene på nettstedet ble oppdatert og det ble etablert blogg.

 

Synlighet produserer tekster og blogginnlegg, men mesteparten av dette arbeidet utføres av Floyds medarbeidere, mens Synlighet bistår med søkemotoroptimalisering og rådgivning. Synlighet har også skrevet flere tekster og blogginnlegg for Floyd.

Ett år ut i samarbeidet har det båret betydelige frukter. Inntektene til Floyd.no har økt med 132 prosent. Det var på forhånd enighet om et mål på 100% vekst.

336% flere konverteringer fra Google AdWords for Proff Forvalt
132%
Økte inntekter
"Vi er veldig fornøyde med samarbeidet med Synlighet om strategiske veivalg og taktiske grep i den digitale satsningen for Floyd.no. Et svært kompetent team som i tillegg er veldig hyggelige å samarbeide med." Guro Forseth Smith, Daglig leder Floyd.no

Vi presenterer gjerne våre referanser i et møte

La oss komme i gang!