Nytt Adwords-design avdekkes live den 24. mai!

10.05.16
Adwords ny interface 2

Google bekrefter at de vil holde en live demo av nytt brukergrensesnitt for Adwords den 24. mai. Meld deg på livestreaming, og bli blant de første som får oppleve det nye AdWords!

Det er gjort en rekke endringer i brukergrensesnittet til Adwords. Målet til Google er å gjøre det enklere å navigere, og å lage et grensesnitt som tilpasser seg ulike enheter. Det er Google selv som har rapportert om denne endringen i et innlegg på Google +. Hvordan data blir presentert i Adwords er en viktig del av det nye redesignet. I et bilde som har blitt lagt ut på Twitter-kontoen til Adwords, får du en liten smakebit av hvordan det kan komme til å se ut i det "nye" Adwords.

Google benytter seg av språket Material Design når de bygger den nye Adwords-plattformen. Dette språket blir benyttet både i Gmail og Google Maps fra før av. Material Design er et visuelt språk hvor Google kombinerer de klassiske prinsippene for godt design med innovasjon og muligheten for teknologi og vitenskap. Målet med Material Design er å utvikle et system som gjør det mulig å få en helhetlig opplevelse på tvers av plattformer og enheter.

Search Engine Land var en av de første nyhetssidene som meldte om denne nyheten.

Arrangementet finner sted i San Francisco den 24. mai, og vil bli livestreamet for alle som ønsker å se. Ønsker du å følge med, så starter arrangementet klokken 18.00 norsk tid. Du kan registrere deg for livestreamen her.

Kontakt oss for en prat med en Adwords-ekspert, eller du kan melde deg på et av våre Adwords-kurs for å få en grunnleggende innføring i verktøyet og mulighetene som finnes.