Forside / Blogg / Kort om Google Ads-annonsering

Kort om Google Ads-annonsering

Google Ads er Google sitt annonseringsverktøy som gjør deg synlig når noen søker etter produktet eller tjenesten din og lar deg treffe målgruppen din på riktig sted til riktig tid. Det er en av de mest lønnsomme annonseringskanalene på nett, og ved å annonsere i Google opplever mange å få flere kunder, flere salg og relevant trafikk. Synlighet har lengst erfaring med Google Ads i Norge.

Kort om Google Ads

Annonsering med Google Ads passer like godt for store bedrifter som har et globalt marked, som for mindre bedrifter med et lokalt nedslagsfelt. Med Google Ads kan du blant annet se hvor mange som ser annonsene dine, hvor stor andel av dem som klikker seg til nettstedet ditt, hvor mange som klikker for å ringe deg og hvor mange salg annonsene dine faktisk genererer. Det fine med Google Ads er at verktøyet gir utallige muligheter for målretting og kontroll.

Noen av fordelene er:

Nøyaktig målretting
Google Ads har mange muligheter for målretting, slik at du kan vise annonsene dine til de riktige personene, på riktig sted og til rett tid. Du kan rette deg mot brukere som har forlatt nettstedet ditt uten å kjøpe noe, mot bestemte lokasjoner, aldersgrupper, interesser og mer. I tillegg kan du bestemme hvor annonsene dine skal vises og velge spesifikke tidspunkt på dagen du ønsker at de skal være synlige. Mulighetene er mange!


Fleksibelt budsjett
Med Google Ads kan du enkelt styre hvordan du ønsker at pengene dine skal brukes. Annonsering i Google har ingen fastpris og det er dine målsetninger og konkurransesituasjon som påvirker hvor mye du eller din bedrift bør bruke. Du kan velge hvor mye du vil bruke per måned, per dag og per annonse - og du betaler kun for resultater. Det finnes flere alternativer for betaling av annonsene, men det vanligste er å betale når noen klikker på annonsen, også kalt Pay-Per-Click (PPC).


Ulike annonseformat for ulike formål
96% av tiden vår online blir brukt utenfor søk - på ulike nettsider, YouTube, Gmail og sosiale nettverk. Kun 4% av tiden blir brukt til aktiv søking. Det er altså viktig å være synlig flere steder enn i søkeresultatet! I Google Ads finnes det flere ulike formater du kan bruke for å nå ut til målgruppen din. Du kan blant annet vise annonser på YouTube, Gmail og på over to millioner ulike nettsider i Google Display-nettverket.

Sanntidsresultater
Med Google Ads trenger du ikke å vente til kampanjen er ferdig for å se effekten av annonseringen. Resultatene i Google Ads oppdateres kontinuerlig. Du kan dermed bruke denne innsikten til å gjøre justeringer på kampanjen underveis slik at du får mest mulig ut av annonsebudsjettet ditt.

Ta en titt på bloggen vår for å lære mer om mulighetene.