Forside / Blogg / Hva er innholdsmarkedsføring

Kort om innholdsmarkedsføring

Innholdsmarkedsføring, eller content marketing, handler om å bli en autoritet innen ditt fagfelt på nett ved å lære bort, underholde og inspirere besøkende på sosiale medier, blogg og nettstedet ditt.


Innholdsmarkedsføring handler blant annet om å vise at du er en ekspert og kan det du driver med. For å bli en autoritet på nett, og sørge for at kundene velger deg fremfor konkurrentene dine, må du dele kunnskap ut over standard produktinformasjon. For et hotell i Oslo er det altså ikke nok å bare dele informasjon om hotellrommet og priser. Vis at du bryr deg om gjestene og reisen deres til Oslo. Gi dem informasjonen de trenger for å ha et best mulig opphold.

Bygg nettverk med sosiale medier og blogg

Gjennom sosiale medier, nyhetsbrev og blogg kan du høste anerkjennelse for kunnskapen du byr på. De som følger deg kan både være potensielle kunder, men like viktig er det at de kan snakke varmt om deg til venner.

Facebook er den mest populære sosiale medieplattformen i dag. Det er som regel denne vi anbefaler kundene våre å bruke, men alle regler har unntak. Andre plattformer som Instagram, Twitter, LinkedIn og YouTube kan også være viktige kanaler for deg om målgruppen din er aktiv der. I tillegg bør du ha en blogg, eller et kunnskapssenter, der du kan by på nyttige tips, råd og informasjon som potensielle og eksisterende kunder kan sette pris på.

Få hjelp til innholdsmarkedsføring

Innholdsmarkedsføring er viktig for å bli en autoritet i Google. Lenker er fortsatt “den hellige gral” innen søkemotoroptimalisering. Innholdsmarkedsføring kan være en god måte å få lenker og riktig trafikk til nettstedet ditt. Synlighet kan hjelpe deg å bli en autoritet, samt hjelpe deg med å formidle, bygge nettverk, lage innholdsstrategi og produsere verdifullt innhold i ulike kanaler. Se noen av våre spesialister på innholdsmarkedsføring.

Vil du vite mer om innholdsmarkedsføring? Ta kontakt med oss i dag!