Forside / Blogg / Facebook lanserer Reactions globalt! Hva betyr det for Facebook-annonsene dine?

Facebook lanserer Reactions globalt! Hva betyr det for Facebook-annonsene dine?

Dato publisert:

24.02.16
I Stock 000057015614 Medium SMALL

Ventetiden er over! Fra og med i dag vil Reactions på Facebook lanseres globalt. Dermed er du ikke begrenset til bare å "LIKE" en Facebook-post, men du vil også få muligheten til å velge en av totalt seks "Reactions". Her får du se hvordan Reactions vil påvirke Facebook-annonsene dine!

Reactions ser slik ut:

Unnamed

Du kan altså velge mellom å like, elske, le, være imponert, lei deg eller sint over en Facebook-post.

Hvor finner du Reactions på Facebook?


Sitter du på datamaskin, vil du kunne se flere Reactions ved å holde museknappen over LIKE-knappen. På mobil må du holde LIKE-knappen inne for å få opp alternativene. Vær oppmerksom på at det ikke er sikkert du har fått muligheten ennå, men i de neste ukene skal alle få muligheten til å velge Reactions.

Det vil kun være mulig å velge Reactions på en post, ikke på kommentarer. Her vil det fremdeles kun være mulig å LIKE.

Hva betyr dette for deg som annonserer på Facebook?


Denne endringen kommer ikke til å påvirke hvordan annonsene dine leveres. Alle de forskjellige Reactions-alternativene vil regnes som en LIKE. Det vil ikke regnes som negativt at noen velger ANGRY i stedet for LIKE. Personen har engasjert seg i innholdet ved å velge en Reaction, og det vil derfor ha en positiv påvirkning på annonsen og organisk rekkevidde uansett hvilken Reaction som blir valgt.

Det vil ikke være mulig å optimalisere annonsene for eksempel for å få flere LOVEs i stedet for LIKEs. Du bør heller optimalisere annonsene etter noe som faktisk gjenspeiler resultater for bedriften din, for eksempel salg, henvendelser eller brand awareness.

Per dags dato er det ikke blitt lagt til rette for å se detaljer om Reactions på Facebook-siden din under Page Insight. Men ifølge Facebook sin egen pressemelding, ser det ut som det skal bli en mulighet til slutt.

Les mer på Facebook sin offisielle pressmelding!

Hold deg oppdatert på nyheter innen digital markedsføring! Følg oss på Facebook, eller meld deg på nyhetsbrev!