Remarketing og retargeting

Remarketing og retargeting

Treff brukere som allerede har vist interesse for nettsiden din gjennom retargeting. Synlighet hjelper deg med å komme i gang!

Med retargeting, også kjent som remarketing, kan du vise annonser til brukere som allerede har vært på nettsiden din og kjenner til deg. Det gir mange muligheter for nøyaktig og lønnsom annonsering. Vi hjelper deg å komme i gang!

Hva er retargeting?

Markedsførere vet at salg til eksisterende kunder koster mindre og gir mer effektive resultater enn jakten på nye kunder. På samme måte vil det oftest gi bedre resultater dersom du annonserer mot brukere som på en eller annen måte har vært i kontakt med deg, firmaet ditt, eller produktene dine tidligere.

Retargeting gjør det mulig å annonsere mot personer som allerede kjenner nettstedet ditt og har vist en interesse for det du tilbyr i sosiale medier som Facebook og LinkedIn, eller i Google gjennom AdWords.

Enkelt forklart fungerer retargeting slik:

  1. Brukeren besøker ditt nettsted
  2. Det blir lagret en cookie hos brukeren
  3. Brukeren fortsetter å besøke ulike nettsteder
  4. Du kan målrette annonser (f.eks. gjennom Google sitt Displaynettverk) mot brukeren med et tilpasset budskap og tidspunkt, basert på brukerens adferd da han eller hun besøkte nettsted ditt.

Med informasjon om hva brukeren har vist interesse for, kan du skreddersy budskapet i remarketingannonsene. Mulighetene er nesten uendelige, og du bør ha en gjennomarbeidet plan når du utnytter retargeting i din markedsføring. Det kan gi verdifull kunnskap om kundene dine og gode resultater over tid.

Lær mer om annonsering og remarketing på bloggen vår.

Annonsering med remarketinglister i ulike kanaler

Retargeting og remarketing bør være en naturlig del av markedsføringsplanen din. Du kan bruke remarketingliser i mange digitale kanaler. Les mer om kanalene her:

Remarketing-annonsering koster lite i forhold til mer tradisjonell Display-annonsering eller TV-reklame. Fordi brukeren allerede har vist interesse for dine produkter eller tjenester, blir remarketing for mange den mest lønnsomme og innbringende markedsføringskanalen.

Få hjelp til retargeting

Synlighet utarbeider en helhetlig retargeting-strategi som er skreddersydd for ditt nettsted og dine produkter eller tjenester. Våre annonseeksperter er sertifisert av Google innen alle typer annonsering: søkeannonser, bannerannonser, mobil-, video- og shoppingannonser. Vi vet hvilke kanaler og annonsetyper du bør satse på.

Ønsker du økt lønnsomhet gjennom en effektiv retargeting-strategi? Ta kontakt med oss i dag.