Forside / Blogg / Hva er remarketing?

Remarketing og retargeting

Dato publisert:

03.10.19

Dato oppdatert:

05.04.23

Med remarketing, også kjent som retargeting, kan du vise annonser til brukere som allerede har vært på nettsiden din og kjenner til deg. Det gir mange muligheter for nøyaktig og lønnsom annonsering. Vi hjelper deg å komme i gang!

Hva er remarketing?

Markedsførere vet at salg til eksisterende kunder koster mindre og gir mer effektive resultater enn jakten på nye kunder. På samme måte vil det oftest gi bedre resultater dersom du annonserer mot brukere som på en eller annen måte har vært i kontakt med deg, firmaet ditt, eller produktene dine tidligere. Retargeting gjør det mulig å annonsere mot personer som allerede kjenner nettstedet ditt og har vist en interesse for det du tilbyr i sosiale medier som Facebook og LinkedIn, eller i Google gjennom Google Ads.


Enkelt forklart fungerer retargeting slik:

  1. Brukeren besøker ditt nettsted
  2. Det blir lagret en cookie hos brukeren
  3. Brukeren fortsetter å besøke ulike nettsteder
  4. Du kan målrette annonser (f.eks. gjennom Google sitt Displaynettverk) mot brukeren med et tilpasset budskap og tidspunkt, basert på brukerens adferd da han eller hun besøkte nettstedet ditt.

Med informasjon om hva brukeren har vist interesse for, kan du skreddersy budskapet i en remarketingannonse. Mulighetene er nesten uendelige, og du bør ha en gjennomarbeidet plan når du utnytter retargeting i din markedsføring. Det kan gi verdifull kunnskap om kundene dine og gode resultater over tid.

Annonsering med remarketinglister i ulike kanaler

Retargeting/remarketing bør være en naturlig del av markedsføringsplanen din. Du kan bruke remarketinglister i mange digitale kanaler. Les mer om kanalene her:

Remarketing-annonsering koster lite i forhold til mer tradisjonell Display-annonsering eller TV-reklame. Fordi brukeren allerede har vist interesse for dine produkter eller tjenester, blir remarketing for mange den mest lønnsomme og innbringende markedsføringsstrategien.

Få hjelp til retargeting

Synlighet utarbeider en helhetlig retargeting-strategi som er skreddersydd for ditt nettsted og dine produkter eller tjenester. Våre annonseeksperter er sertifisert av Google innen alle typer annonsering: søkeannonser, bannerannonser, mobil-, video- og shoppingannonser. Vi vet hvilke kanaler og annonsetyper du bør satse på.

Ønsker du økt lønnsomhet gjennom en effektiv retargeting-strategi? Ta kontakt med oss i dag.