Forside / Blogg / Markedsføring i sosiale medier

Markedsføring i sosiale medier

Sosiale medier er en samlebetegnelse på nettbaserte tjenester der innholdet i all hovedsak lages av brukerne av tjenesten. Dialog og deling er sentrale stikkord. For en bedrift handler det om kraftige verktøy for å nå frem til brukere/kunder, delta på deres arenaer, snakke med dem, lytte til dem, påvirke og påvirkes av dem. Det handler altså om effektiv og salgsfremmende kundedialog.

Mange muligheter

Blant de viktigste sosiale kanalene er Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter, blogg og YouTube. Det finnes mange ulike innfallsvinkler man kan ha til en satsning på sosiale medier. For å oppnå suksess mener vi det er viktig å forstå samspillet mellom eget innhold, målgruppens interesser og dialogen på nett. I tillegg må du bruke tilgjengelige analyseverktøy som Google Analytics for å kunne måle verdien av din aktivitet. Med god sporing kan du analysere resultatene og stadig gjøre forbedringer.

Ta en titt på bloggen vår og lær mer om siste trender innen sosiale medier.

Bygge relasjoner i sosiale medier

Bruker du sosiale medier på en god måte, bygger du relasjoner til målgruppene dine som er svært viktige for gode resultater. Gjennom sosiale medier kan du legge til rette for dialog, komme med nyttige tips og råd, samt by på inspirerende innhold. Det handler om å vise at du kan det du driver med. Vil du lære mer? Ta kontakt! Vi hjelper deg gjerne med å komme i gang, finne ut hvilken kanal som er rett for deg og utvikle gode strategier.